De vertraging by Margot VanderstraetenMy rating: 2 of 5 stars
View all my reviews
Een aantal weken terug had ik even een wat moeilijke periode en vermits ik al jaren thuis ben en niet actief meer deelneem aan het bedrijfs...
Gisteren 16/6/2026 is de melding dus gekomen, op 14 April
2026 is ‘Het Beest’ wat iemand als ‘vader’ zou moeten kunnen benoemen dood. Het
schrijven kwam van een notaris de welke uitvoerder is van zijn Testament.
Zoals jullie weten ben ik een persoon met de diagnose van
ASS. En wij hebben het enorm moeilijk met onrecht. Dat is dus ook de aanleiding
waarop dit verhaal neerzet. Verhaal is eigeneen verkeerd woord noem het een
levenservaring.
Alles begint 26 jaar terug bij het overlijden van mijn
Moeder zaliger aan de gevolgen van Pancreas kanker.
Het Beest neemt zijn vlucht van verdriet en alleen zijn in
de drank en dan bedoel ik veel drank lees een ratio van 4 à 5 flessen jenever
per week. Dit wordt opgemerkt en ik overleg kort met mijn zus zaliger en ik
besluit dus de nodige stappen te zetten. Ik contacteer huisarts want er was ook
misbruik van slaapmiddelen zijn advocaat een kinesist en tal van andere
personen. Vermits Het Beest binnenkamers drinkt en niemand in gevaar brengt en
zelf niet wil geholpen worden kan ik niets ondernemen. Arm Vlaanderen !
Het escaleert en op een dag staat hij met zijn wagen
stomdronken aan mijn deur in Sint-Niklaas. Het komt tot een ruzie waarbij ik
duidelijk mijn grenzen stel en hem zeg als jij je niet laat helpen besta je
voor mij niet meer. Ik contacteer nog de politie Zwijndrecht waar ik de vraag
stel ‘Hij is onderweg naar huis hij is stomdronken laat even een ploeg die
opwachten en onderwerpen aan een alcoholtest’. Op die manier zou ik bewijs in
handen hebben om hulp te kunnen inzetten. Het antwoord was toen : ‘Meneer wij
werken niet op bestelling’.
Case closed er is dus een breuk in onze relatie wat ik op
dat punt niet erg vind en echt zie als zelfbescherming.
Tot er een telefoontje komt van mijn zus.
Ø
Weet jij dat ons ‘Beest’ is opgenomen in het UZA
?
Ø
Nee en eigenlijk interesseert mij dat ook niet.
Ø
Het zou er blijkbaar niet goed mee gaan. En ik
wil wel bellen maar durf gewoon niet.
Ø
Ik zal dan wel bellen geen probleem. Ik bel je
terug.
Na contact met het UZA blijkt dat ‘Het Beest’ dus op
intensieve ligt er geen levensgevaar meer is en dat dit het gevolg is van een
verhanging. Een verhanging die zoals later zal blijken zelf is veroorzaakt
omwille van zijn BDSM spelletjes (of levensmoeheid ?), het zal nooit benoemd
worden.
Daarop neemt Het Beest omdat hij in het UZA te horen heeft
gekregen dat zijn zoon heeft gebeld terug contact.
Ik neem het besluit (iets waar ik nu spijt van heb, maar
spijt komt altijd te laat!) om terug het contact te herstellen ook deels omdat
ik denk dat hij verandert is en ook in een nieuwe relatie zit met Marina T. zij
is nog in leven dus ik mag haar niet voluit noemen. Zij wordt dus De Zwarte
Weduwe in dit relaas. Waarom Zwarte Weduwe ? Als je 3 partners onder de grond
krijgt verdien je die titel wel hé.
Het nieuwe contact wordt heel voorzichtig opgebouwd. Maar
dit zorgt dan voor wrevel bij mijn zus die hier niet blij mee is. En altijd
heeft beweert dat ze seksueel en mentaal is gebruikt door Het Beest en zijn
aanhang.
Het komt ook jammer genoeg tot een breuk met mijn zus en we
hebben heel oppervlakkig contact ipv de warmte die er vroeger was.
Ik woon op die moment in de Kempen meer bepaald in
Oost-Malle al mijn zaakjes en zo meer op orde. De Zwarte Weduwe woon boven haar
Beest en na een ruzie gaat zij verhuizen naar Antwerpen.
Daarop komt dus de vraag kom boven mij wonen. Je kan daar
gratis wonen tot ik kom te overlijden en dan is het ook van jou want jij bent
de enige erfgenaam. Ik die dacht dat Het Beest eindelijk was verandert doet
dit.
Alles verloopt redelijk goed en dan komt een erg triest
nieuws mijn dierbare en lieve zus gaat over tot een zelfdoding. Mijn petekind
Nico gaat naar zijn vader en die krijg ik dus ook nooit meer te horen of te
zien.
Het Beest komt terug samen met De Zwarte Weduwe en ze gaan
samenwonen in Burcht en Antwerpen er wordt redelijk wat gependeld.
En dan komt een diagnose huidkanker bij Het Beest waarvoor
hij verschillende behandelingen moet ondergaan.
Ik bekostig ondertussen reeds verschillende renovaties aan
het oude pand en dit met het idee het is voor mij dat ik dit doe. En sommige
zijn echt broodnodig.
Dan in op 29 juli 2023 een telefoon van Het Beest.
Ø
Ik heb je gisteren niet gehoord ?
Ø
Ik heb 2 keer gebeld en een SMS gestuurd (het
was namelijk zijn verjaardag)
Ø
Een SMS gestuurd is dat al ?
Ø
Wat had ik nog meer moeten doen ?
Ø
Ge gaat wel zien wat er gebeurd …..
Laat mij zeggen dat zelfs al lang voor mijn moeder overleed
een besluit was genomen dat verjaardagen van niemand binnen het gezin gevierd
werden zij zagen daar het nut niet van in een telefoontje volstond toen.
Aan de telefoon was Het Beest ladderzat. Wat later krijg ik
dan opnieuw een telefoon van De Zwarte weduwe dat Het Beest de woning gaat
verkopen.
Er komt nog een laatste gesprek met Het Beest waar hij
verkondigt dat hij de woning verkoopt. En wat ik daar van vind ?
Wat moet ik daar van vinden ? Ik sta op straat heb geen
huurcontract en dus ook geen rechten of plichten.
Aankloppen bij instanties ? Ik kom enkel met de boodschap
thuis zo snel mogelijk verhuizen alvorens je effectief op straat staat.
Ik doe dit en kom in Aalst terecht waar ik nogmaals dit is
dus de vierde keer opnieuw van nul kan en mag starten.
En dan nu de finale !
Januari 2024 wordt Burcht verkocht.
Ondertussen is de ouderlijke woning van De Zwarte Weduwe
aangekocht.
Op 19/02/2026 volgt er de opmaak van een nieuw testament met
als erfgenaam De Zwarte Weduwe.
Op 14/04/2026 sterft Het Beest.
Zijn naam waardig zijn eigen zoon op straat gegooid met
niets dan zijn inboedel. Zijn dochter de dood ingejaagd. Dan verdien je het
woord vader niet meer. Als er een hiernamaals is kom je er berooid uit want
daar boven wachten 2 furies je op die je niet gaan vergeven zoals ook ik je
nooit zal vergeven.
heeft wat ze wil op zijn (en die van mijn zus en mij, het
werk dat wij in Burcht hebben moeten doen wil je gewoon niet weten) heeft ze
haar ouderlijk huis kunnen aankopen en erft er nog een pak geld bovenop.
Ik ben vooral boos voor het onecht dat wordt aangegaan. Het
geld zou handig zijn maar goed als het er niet is ook geen probleem. Ik
herinner mij bv ook erg goed dat hij mij toen zijn testament gaf waar ik enige
erfgenaam was om te lezen (of bewaren) ik het gewoon terug op tafel gooide en
zei je dot met je geld wat je wil.
Is het fout dat ik gewoon blij ben dat zoveel onrecht en
emotionele beschadiging uit de wereld is ? Ik denk het niet !
Een aantal weken terug had ik even een wat moeilijke periode en vermits ik al jaren thuis ben en niet actief meer deelneem aan het bedrijfsleven, mijn vrijwilligerswerk en ook mijn tijdsbesteding waren weggevallen vroeg ik me af , Wat loop ik hier nog te doen ?
Dan kan je toegeven aan die gedachte en depressief worden of je met hand en tand verzetten.
Even rond kijken op 'Giveaday' een website voor vrijwilligers brengt mij bij de 'Stad Aalst' waar een 'Sleutelbeheerder' wordt gevraagd voor een zaal die verhuurd wordt in Gijzegem. Dus bij de buurgemeente ongeveer 1.5 km met de fiets.
Na de nodige gesprekken ben ik nu al aantal weken aan de slag als 'Sleutelbeheerder' en het is een schot in de roos. Ik voel mij nuttig heb een tijdsbesteding ik ben verplicht de fiets op te gaan voor de nodige afspraken. Voel mij ook aansprakelijk om het goed te beheren als een goede huisvader. Dus een win-win situatie.
En zo kabbelt het leven weer verder .......
Bloedbad in Beringen by Jan Van der Cruysse